۲۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

#عوامل_گرفتگی_صدا

#عوامل_گرفتگی_صدا:حاج منصور ارضی




گرفتگی صدا در امر مقدس مداحی یک عامل طبیعی است که براثر عوامل مختلف برخواننده عارض می شود.

عواملی مانند:سرماخوردگی .داد زدن بیجا .خواندن زیاد .استرس .خوردن چیزهایی که برروی حنجره اثر می گذارد استعمال دخانیات و...

1-   در سرماخوردگی حتی الامکان نباید خواند وباید مواظب بود که اخلاط مجاری بینی فروبرده نشود که موجب برونشیت شدن حنجره وعاقبت گرفتگی صدا می گردد.ودر صورت نیازباید ملایم خواند تا حنجره تحریک نشود

2-   داد زدن های بیجا (چه در مداحی کردن چه در دعوا کردن یا صدا زدن افراد از راه دور و...)مخصوصا در وقتی که حنجره گرم نشده به شدت برروی صدا اثر می گذارد

3-   خواندن زیاد باعث خستگی حنجره می گردد حالا چه دریک مجلس  زیاد بخوانیم وچه در چند مجلس پشت سرهم که اگر شخص خواننده از روی خبرگی واستادانه بخواند می تواند صدای خود را کماکان باز نگاه دارد.

4-   خوردنی هایی ازقبیل غذاهای سرخ کردنی رب سس ادویه جاتی چون فلفل موجب تحریک حنجره می گردد البته خواننده باید صدای خود راورزیده کند و به تمامی خوردنی ها عادت دهد چرا که امروزه خیلی جاها بالاجبار باید از این خوراکی ها تناول کرد وثانیا مداحان هم دل دارند پس بالاخره آیا مجازهستیم برای تناول این خوردنی ها یا خیر؟جواب این است که در موقعی که زیاداز حنجره کار می کشیم مانند ایام محرم نه تنها نباید از ایین عوامل محرک بپرهیزیم بلکه باید از چیزهایی که مورد تقویت وصاف شدن آن می گردد استفاده کنیم .

5-   واما استعمال دخانیات خیلی ها به ویژه افراد شور خوان آن را باعث بهتر شدن صدایشان می دانند که البته این معزلی است در امر مداحی که باید در جای خود متذکر شویم

6-   استرس هم که نیاز به توضیح ندارد

واما نکته اصلی درپاسخ اینکه چه چیزهایی برای صداخوب است به قول استادمان باید هرکسی دکتر صدای خودش باشد هرکسی حنجره اش به یک چیز حساسیت دارد مثلا بعضی ها سرکه را موجب گرفتگی صدایشان می دانند ولی بعضی را می شناسم که شیشه سرکه شان همراهشان است البته چیزهایی مثل چهار تخمه آبجوش عسل وآبلیموو... در عرف مامشهوراست  که برای همه صداها خوب است

واما نکته آخر اینکه اگر صدایی بگیرد درست است که چیزهایی مانند آمپول دگزا متازون واقعا مؤثراست اما خواننده نباید از گرفتگی صدا رنج ببردچرا که همین ناراحتی موجب گرفتگی بیشتر صدا می شودواین گرفتگی دورانی دارد وتا طی نشود حنجره باز نخواهدشد البته دوایی اصلی گرفتگی صدا نخواندن است وبس تا اینکه صدا باز گردد .

برگرفته از سایت نخل میثم - شاعر گرانقدر حاج آقای سازگار


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ستاد

سبک زندگی | دعای سفره

دعای سفره

#دعای_سفره

#آداب_غذا_خوردن

گرچه دعاى خاصى برای سفره از معصومین(ع) وارد نشده است ولی حمد و شکر خداوند را به جاى آوردن بعد از غذا مستحب است. خواندن دعای ذیل مرسوم است ؛ گرچه دلیلى براى آن و یا این که حتما این دعا را باید خواند وجود ندارد.

 

الحمد لله رب العالمین، هنیئا للآکلین و برکة للباذلین، زاد الله النعم، دفع الله النقم، بحرمة سید العرب والعجم، اللهم تقبل هذا الاحسان من محسنها، بحرمة محمد و آل محمد و بحرمة سورة الفاتحة مع الصلوات .

 

به چند نکته :

1- از اموری که در روایات فراوان برآن تاکید شده و از آداب مسلم غذا خوردن است، گفتن بسم الله در اول غذا والحمد الله در آخر آن است.

 

2- در روایت آمده است که وقتی سفره را پیش روی پیامبر اسلام¬(ص) می گشودند؛ این دعا را می خواندند:

 

سبحانک اللهمَ ما اَحسَنَ ما َتبَتلینا

سبحانَک ما اَکثَرَ ما تُعطِینا

سُبحانَکَ ما َاکثَر ما تُعافِینا

اللهم اوسِع عَلینا و عَلی الفُقَراءِ المُؤمِنینَ و الُمؤمِناتِ و المُسِلمینَ و المُسلِماتِ

حلیه المتقین؛

 

در روایات وارد شده که قبل از غذا خوردن، بسم الله الرحمن الرحیم و در انتهای آن الحمد لله رب العالمین گفته شود. دعای خاصی در این باره وارد نشده؛ ولی در بین اهل علم و مؤمنان بعد از خوردن غذا، جملاتی را به صورت دعا (دعای سفره) ذکر میکنند که البته مضمون آن در روایات و دعاها هست. آن جملات این است:

 

الحمد لله ربّ العالمین هنیئاً للآکلین و برکةً للباذلین. الحمد لله الّذی یُطعِمُ و لا یُطْعَم و یَرزُقُ و لایُرْزَق، زاد الله النّعم، دَفْعَ الله النّقَم، بِحَقّ سیّد العرب و العجم. اللّهم تَقَبَّل حَسنات المُحسنین لا سیّما هذا الأحْسان من هذا المحسن؛اللّهمَ اغفر للمؤمنین و المؤمنات و المسلمین و المسلمات الأحیاء منهم و الأموات لاسیّما اَمْواتَ الحاضرین، رَحِمَ اللّهُ من قَرَءَ الفاتِحَةَ مع الصَّلوات).

ودیگر دعاهای سفره

 

بسمِ اللّه اَلرَّحمنِ اَلرَحیم

اَلحَمدُلِّلهِ الَّذی یَخلُقُ ولا یُخلَق؛وَیَرزُقُ ولا یُرزَق؛ یُطعِمُ ولا یُطعَم ؛

زادَ اللّهُ النِعَم َ؛دَفَعَ اَللّه النِقَم ؛بِحَقِّ سَیِّدِالعَرَبِ والعَجَم ؛هَنیأً لِلا کِلینِ ؛

وَبَرَکةً لِلباذِلینِ ؛صِحَّةً لِلجالِسین ؛وَشَفاءً لِمَرضَی اَلمُومِنینَ وَاَلمومِنات ؛

وَسَلا مَةً لِسَفَرِاَلمُسافِرینِ ؛وَمَغفِرَةً لِاَمواتِ اَلحاضِرینِ ؛سیِّما اَمواتِ صاحِبِ اَلاطعِمَة وَاَلاشرِبة ؛اَللّهُمَّ طَیِّب تُرابَهُم وَیَسِّر حِسابَهُم واحشُر هُم مَعَ الائمَة َ اَلمَعصومین عَلَیهِمُ الَسَّلام ؛اَللّهُمَّ اَجعَل قَبرَهُم رَوضَةَ مِن رِیاضِ اَلجَنَّة وَلا تَجعَل قَبرَهُم حُفرَةِ مِن حُفَرِالنِیرانِ ؛بِحَقِّ القُرانِ وَ بِحَقِّ سورَةِ المُبارَکَةِ الفا تَحةَ وَالاِخلاصِ وَاَلصَّلَوات

دعای سفره

الهی به این سفره برکت بده ..... به این مائده شکر نعمت بده

 

همه شاد گردیم در این زندگی ..... به بانی این سفره رحمت بده

 

به آشپز و میزبان و هم میهمان ..... تن سالم و شان و شوکت بده

 

نصیب همه دوستان علی‌(ع) ..... زحق سفره ی خیر قسمت بده

 

الهی به روز جزا بهر ما ...... طعام بهشتی ز جنت بده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ستاد

رساله آموزشی | احکام غسل جنابت




#رساله_آموزشی 27

#احکام_عبادات



#احکام_غسل_جنابت



۱. در انجام تکلیف شرعی، حیا معنی ندارد. حیا، عذر شرعی برای ترک واجب (مثل غسل جنابت) نیست. به هر حال اگر غسل جنابت برای کسی امکان ندارد وظیفه اش برای نماز و روزه، تیمم بدل از غسل است.

۲. کسی که معذور از انجام غسل است، مثل فردی که می‌داند اگر از طریق نزدیکی با همسرش خود را جنب کند آبی برای غسل کردن نمی‌یابد و یا وقت برای غسل و نماز ندارد جایز است با همسر خود نزدیکی کند به شرطی که قدرت بر تیمم داشته باشد، و در صورت جنابت و معذور بودن از انجام غسل، برای اعمال مشروط به طهارت، تیمم بدل از غسل جنابت می‌کند و با آن تیمم، داخل مسجد شدن و خواندن نماز و مس نوشته‌ی قرآن کریم و بقیه‌ی اعمالی که انجام آنها مشروط به طهارت از جنابت است اشکال ندارد. (البته اگر عذرش تنگی وقت بوده فقط کاری را که برای آن تیمم کرده میتواند انجام دهد).

۳. کسی که بعد از خارج شدن منی غسل کرده، اگر پس از غسل، رطوبتی از او خارج شود که نداند منی است یا چیز دیگر، در صورتی که پیش از غسل و بعد از خروج منی، ادرار نکرده باشد، آن آب در حکم منی است و باید دوباره غسل کند.

۴. اگر در لباس خود لکه‌یی ببیند که نمی‌داند منی است یا چیز دیگر، تا یقین نکرده که منی است و از خود اوست غسل بر او واجب نیست.

۵. کسی که غسل جنابت کرده، نباید برای نماز وضو بگیرد و نماز و دیگر اعمالی را که باید با وضو انجام دهد می‌تواند با همین غسل انجام دهد.

۶. هرگاه بعد از غسل جنابت شک کند غسلش باطل شده است یا نه، لازم نیست برای نماز وضو بگیرد، ولی اگر بخواهد از باب احتیاط وضو بگیرد اشکالی ندارد.

۷. کسی که در تنگی وقت نماز غسل می‌کند، اگر غسل را به این نیت بکند که از جنابت خارج شود - نه به نیت خصوص این نماز- غسل او صحیح است، اگر چه پس از غسل بفهمد که وقت برای نماز نداشته است.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ستاد

مدیریت انگیزش | راهکارهای تکراری



#مدیریت_انگیزش 2
#ویژه_مربیان_فرهنگی

#راهکارهای_تکراری

اغلب ما تمایزی برای انواع متفاوت بی انگیزگی قائل نیستیم. یعنی هربار که بی‌انگیزه می‌شویم فکر می‌کنیم با همان مشکل قبلی رو‌به‌رو شده‌ایم. در حالی که بی انگیزگی شامل دسته‌ای از مشکلات می‌شود که تمایزهای فراوانی میان آنها وجود دارد. اگر فقط یک توضیح برای بی انگیزگی در اختیار داشته باشید، هربار همان راهکارهای تکراری را برای برطرف کردن آن به کار می‌برید.

اغلب مردم راهکارشان از این قرار است: هدفی بگذار، سخت‌تر تلاش کن، یادداشت‌های تعهد بنویس تا تو را به جلو هل بدهد. زندگی‌ات را بر طبق فهرست کارهایی که باید انجام بدهی و برنامه‌های افزایش بهره‌وری در تعقیب اهدافت پیش ببر.» اما این راهکارها در برخورد با اغلب انواع بی انگیزگی بی‌فایده هستند. حتی در برخی موارد می‌توانند بی انگیزگی شما را تشدید کنند.

به طور خلاصه بی انگیزگی، تعهد نداشتن به عمل است و دلایل زیادی برای ابتلای به آن در افراد وجود دارد. وقتی درباره‌ی انواع مختلف بی انگیزگی اطلاعات خود را افزایش بدهید تمایز بین آنها را متوجه می‌شوید. آگاه بودن نسبت به این تمایزها کمک می‌کند ابزار متناسب را برای بازیابی انگیزه‌تان به کار ببرید.

مطالعه ادامه مباحث در 👇👇

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ستاد

سواد رسانه ای | حوزه های پنج گانه آموزش سواد رسانه ای

 سواد رسانه ای


#سواد_رسانه_ای

#محتوای_روشی

#جنگ_نرم



حوزه های پنج گانه آموزش سواد رسانه ای


1- بینش

شناخت و درک صحیح از جایگاه، نقش و نقشه های رسانه ها در دنیای امروز


2- دانش

شناخت کارکرد هر رسانه نسبت به تکنیک های رسانه ای در مهندسی پیام


3- گرایش

تسلط و اشراف نسبی بر حب و بغض هایمان و مدیریت ابراز احساساتمان نسبت به پیام های محبوب و مبغوض


4- روش

مهارت کافی در استفاده از سخت افزارها و نرم افزارها و تولید پیام های رسانه ای مناسب


5- کنش (رفتار)

مدیریت سبک زندگی با استفاده از برنامه های مشروط و محدود



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ستاد

بررسی کفش ها

#حدیث_مسجد
#عکس_نوشت
با کیفیت چاپ



بررسی کفشها


دریافت تصویر قابل چاپ
عنوان: بررسی کفش ها
حجم: 1.36 مگابایت


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:

پیش درب مسجد کفش هایتان را بررسی کنید...


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ستاد

شرح حدیث اخلاق | عبرت گرفتن و موعظه شدن

#شرح_حدیث عبرت گرفتن و موعظه شدن


#بیان_و_تفسیر_روایات
#محتوای_تبلیغی
#مقام_معظم_رهبری



بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین

دریافت فیلم

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/25133/13921110_1017.3gp


وَ مِن أَلفَاظِ رَسُولِ الله صلی‌الله‌علیه‌وآله المُوجِزَه
چند جمله‌ی نورانی را قبلاً عرض کردیم؛ یکی هم این است:

أَلسَّعِیدُ مَن وُعِظَ بِغَیرِه
خوشبخت کسی است که به‌وسیله‌ی دیگری موعظه بشود

همه‌ی زندگی سرشار از عبرت‌ها است. انسان اگر چشم عبرت را باز بکند و به دیگران نگاه کند، خیلی از حقایق عالم برای او روشن می‌شود؛ مراد از روشن شدن حقایق مثل فراگیری معلومات نیست که انسان چیزی را نمی‌داند و بعد آن را با تعلم به دست می‌آورد؛ این یک‌جور فهمیدن است. از این مهم‌تر این است که چیزهایی برای انسان روشن است، جلوی چشم انسان است، انسان تأمل و ژرف‌اندیشی درباره‌ی اینها نمی‌کند و درس از اینها نمی‌گیرد.

اینها آن عبرت‌ها است. فرض بفرمایید یکی‌اش همین مردن است، مردن؛ خب، همه‌ی آحاد انسان این مرحله را طی می‌کنند. یعنی از این حیات مادی و نشئه‌ی مادی و جسمانی عبور می‌کنند و می‌روند در یک عالمی که ما از کیفیات آن عالم خبری نداریم و عالم دشواری است، عالم غربت است، عالم حساب است، عالم مشکلات گوناگون است. اینها را همه فی‌الجمله می‌دانیم. هر کسی هم در مدت عمر خود افراد زیادی را می‌بیند از پیر و جوان و کودک و مرد و زن و همه‌جور، که رفتند. این برای ما یک چیز عادی می‌شود. تنبه به اینکه این مسیری که همه دارند می‌روند برای ما هم هست؛ ما هم باید از همین‌جا عبور کنیم. کجا وارد می‌شویم؟ چه دستاویزی برای حیات سعادتمندانه در آنجا داریم؟ چه کار می‌شود در آنجا کرد؟ غربت نشئه‌ی آخرت را، نشئه‌ی برزخ را، تا برسد به قیامت چه جوری باید برطرف کرد؟

اینها نکات مهمی است. اگر چنانچه به این چیزها فکر کنیم ممکن است در رفتار ما، در عملکرد ما، در مسیر زندگی ما، در تصمیم‌گیری‌های کلان زندگی ما اثر بگذارد. غالباً توجه نداریم. این است؛ این موعظه شدن و فراگیری و عبرت این است. لذا شما ملاحظه می‌کنید خدای متعال در قرآن کریم بسیاری از واضحات را -چیزهایی که واضح است- اینها را به یک شکلی برجسته می‌کند، بعد که برجسته کرد، انسان می‌بیند که عجب! این چه چیز مهمی است. «وَٱلشَّمْسِ وَ ضُحَىٰهَا *
وَٱلْقَمَرِ إِذَا تَلَىٰهَا»(۱) ما همین‌طور عادت کرده‌ایم که این [خورشید و ماه] همین‌طور می‌آیند و می‌روند. خب یک تأملی باید کرد. این رفت و آمد طبق چه قانونی است؟ چه قاعده‌ی لا یتخلفی بر اینها حاکم است؟ این قاعده‌ی لایتخلف از کجا ناشی شده؟ اینها همه‌اش نکات است. حکمت و مصادیق حکمت که خدای متعال در قرآن ذکر می‌کند، اینها همه از این قبیل است. چیزهایی است که به نظر انسان واضحات است. خب حالا ما عبرت بگیریم.

فرمود خوشبخت آن کسی است که به‌وسیله‌ی دیگری موعظه بشود؛ یعنی عبرت بگیرد. ما می‌بینیم چیزهایی را که در زندگی برای افراد پیش می‌آید. چه‌جور در مرحله‌ی امتحان قرار می‌گیرند، چطور بعضی در امتحان پیروز می‌شوند، چطور بعضی در امتحان مردود می‌شوند، چطور بعضی از موقعیت‌ها استفاده‌ی درست می‌کنند. چطور بعضی موقعیت‌ها و فرصت‌ها را از دست می‌دهند. اینها را نگاه کنیم. با دید باز این را برای خودمان وسیله‌ی موعظه قرار بدهیم. یعنی از این درس بگیریم. به جای اینکه وقتی کسی زمین خورد، دلمان خنک بشود، و بر روی احساسات خودمان [قرار بگیریم]؛ نه، به جای این توجه بکنیم که عامل چه بود؟ عامل این زمین خوردن؛ عامل این اعتلا و اوج چه بود؟ چگونه شد؟ و ما چقدر می‌توانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم. این مضمون حاصل این کلام است.


۱) آیه‌های ۱ و ۲ سوره‌ی مبارکه‌ی شمس
به خورشید و گسترش نور آن سوگند * و به ماه هنگامی که بعد از آن درآید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ستاد

روش سخنرانی - ذکر نمونه برای روش نقد و بررسی

ذکر نمونه برای روش نقد و بررسی 


#آموزش_روش_سخنرانی
#روش_های_اقناع_اندیشه

نظر: انسان از دو بعد تشکیل شده ، یک بعد جسمانی و یک بعد روحانی. همانطور که بعد جسمانی احتیاج به غذا دارد بعد روحانی هم احتیاج به غذا دارد، این جزء مسلمات است. یکی از غذاهای روح  موسیقی است ، موسیقی است که به روح انسان صفا و جلا می دهد ، روح انسان را تصفیه می کند ، به انسان آرامش می دهد ، انسان را از مادیات دور می کند ، همان موسیقی که اکثریت قریب به اتفاق مردمان دورانهای گذشته آن را تایید میکنند و جزء سنت آنان بوده است. از آنجائیکه انسان ذاتا تنوع طلب است موسیقی یک نوع تنوع در زندگی است تا انسان با آن از غم ها و غصه ها رهایی یابد ، موسیقی به زندگی شور و هیجان می بخشد و ... .

نقد1: حال یک اشکال ، غذاها دو نوعند: سالم و فاسد. آیا موسیقی غذای سالم روح محسوب می شود یا غذای فاسد؟ تشخیص دقیق غذای جسمانی سالم از ناسالم و فاسد باید توسط متخصص و علم پزشکی انجام پذیرد به همین ترتیب تشخیص دقیق غذای روحانی سالم از ناسالم و فاسد توسط متخصص آن امکان پذیر است. متخصصین مسائل مربوط به روح کسانی هستند که با خالق روح در ارتباطند ، از طرف خداوند باریتعالی منصوب شده اند ، خداوندی که روح را خلق نموده و فرموده وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی وَمَا أُوتِیتُم مِّنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِیلاً[1]

(ای پیامبر(ص)) از تو در مورد روح می پرسند. بگو روح از امر پروردگار من است و ما علم زیادی در این مورد به شما نداده ایم.اگر غذا سالم باشد عوارض سوء و مفسده ندارد اما اگر فاسد باشد عوارض سوء ومفسده دارد. حال با توجه به روایت امام صادق(ع) بِیتُ الْغِناءِ لا تُؤْمِنُّ فِیهِ الْفَجِیعَةُ وَلا تُجَابُ فِیهِ الدَّعْوَةُ وَلَا یَدْخُلُهُ الْمَلَکُ[2]

خانه ای که در آن غناء باشد ازمرگ و مصیبت دردناک در امان نیست و دعا در آن به اجابت نمی رسد و فرشتگان وارد آن نمی شوند. پس معلوم می شود که موسیقی عوارض سوء و مفسده هم دارد لذا موسیقی می تواند غذای فاسد برای روح باشد.

نقد2: غذای روح باید به روح آرامش بدهد آیا موسیقی واقعا مایه آرامش روح است؟

در هیچ جای قرآن و روایات موسیقی مایه آرامش معرفی نشده بلکه یکی از چیزهایی که به انسان آرامش می دهد ذکرو یاد خداست. أَلاَ بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ[3]



[1] اسراء 85

[2] کافی، ج6، ص433

[3] رعد 28


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ستاد

#تدوام_ارتباط_با_مستمعین در طول دعا

#تدوام_ارتباط_با_مستمعین در طول دعا


همانطور که می دانید متن دعا و زیارت عربی است و کمتر مخاطبی معانی عبارات را متوجه می شود . راهکار های زیر به شما کمک می کند، ارتباط مستمع را با متن دعا و زیارتنامه حفظ کنید.

1. ترجمه ی بعضی از عبارات کلیدی
2. توضیح و تفسیر بعضی از واژه های کلیدی
3. تکرار بعضی از فرازهای زیبا و دعوت مخاطبین به همراهی
4. استفاده از تک بیتی های مرتبط با فراز دعا و زیارتنامه
5. گفتن داستان های مناجاتی
6. خواندن روضه های کوتاه
7. تکرار بعض از اذکار خارج از متن دعا مثل الهی العفو ، البته بجا و با توجه به متن دعا
8. دعا کردن ، مثلا در فرازی از زیارت عاشورا بگوییم خدایا بحق این زمزمه ها ما را به کربلا برسان
و ....


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ستاد

مدیریت انگیزش | مقدمه



#مدیریت_انگیزش 1
#ویژه_مربیان_فرهنگی


دلایل فراوانی مانند ترس یا سختی کار پیش رویمان وجود دارند که باعث می‌شوند همه‌ی ما گاهی دچار بی‌ انگیزگی بشویم. انگیزه در خلاقیت، بهره‌وری و شادی ما نقش اصلی را بازی می‌کند. انگیزه محرک اقدام و عمل است. با انگیزه است که دست به کار می‌شویم و حرکت، رشد و تغییر می‌آفرینیم.

احساس می‌کنیم مؤثر، ماهر و مهم هستیم. در نهایت تجربه‌ی تغییراتی که در جهان اطراف‌مان ایجاد می‌کنیم به ما احساس قدرت می‌دهد و در زندگی‌مان به خلق بیشتر آنچه دوست داریم دست می‌زنیم. در این نوشته می‌خوانیم که دلایل بی انگیزگی متنوع هستند و راهکارهایی را برای بازیابی انگیزه معرفی می‌کنیم.

می‌گویند اسکیموها برای برف نام‌های متفاوتی دارند. آنها دائما با برف سروکار دارند و به این دلیل می‌توانند تفاوت‌های ریزِ بین انواع مختلف برف را متوجه بشوند. این تمایزهای اضافه‌ای که اسکیموها برای برف قائل می‌شوند به آنها اجازه می‌دهد برحسب چالش‌ها و فرصت‌هایی که هر نوعِ به‌خصوصِ برف پیش پایشان می‌گذارد واکنش مخصوص داشته باشند.


ادامه دارد  👇👇

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ستاد