#مناسبتی میلاد با برکت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهامیلاد حضرت فاطمه

#مناسبت_ها
#میلاد_حضرت_زهرا سلام الله علیها


در روایتی نورانی حضرت در توضیح اینکه چرا فاطمه زهرا(س) «زهرا» نامیده شدند می فرماید: وقتی عالم ملائکه را ظلماتی فرا گرفت (از همان حجب ظلمانی اولیاء طاغوت) ملائکه مضطرب شدند و به خدای متعال پناه بردند. خدای متعال نور حضرت زهرا(س) را تجلّی داد و این حجاب ظلمانی با نور حضرت از عالم ملائکه برداشته شد و ملائکه به آرامش رسیدند. آن ها از عظمت این نور حیرت کردند، به خدای متعال عرضه داشتند این نور چیست؟ خداوند می فرماید: « فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَیْهِمْ هَذَا نُورٌ مِنْ نُورِی أَسْکَنْتُهُ‏ فِی‏ سَمَائِی‏ خَلَقْتُهُ مِنْ عَظَمَتِی أُخْرِجُهُ مِنْ صُلْبِ نَبِیٍّ مِنْ أَنْبِیَائِی أُفَضِّلُهُ عَلَى جَمِیعِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أُخْرِجُ مِنْ ذَلِکَ النُّورِ أَئِمَّةً یَقُومُونَ بِأَمْرِی یَهْدُونَ إِلَى حَقِّی‏»(2) یعنی نوری است از نور خود من (بدون حجاب)، از عظمت خودم او را آفریدم، محیط سکون و آرامش و قرار او سماء منسوب به خدای متعال است. (حال وقتی بنا شد این وجود مقدس سیر کند و در عالم دنیا بیاید، ورودشان همراه با تشریفاتی است.) از صلب پیامبری به این دنیا قدم می گذارد که خدای متعال او را بر همه انبیاء فضیلت داده است. (مسیر تنزل این نور، وجود مقدس رسول الله(ص) است.)

در روایت اینطور آمده که وقتی وجود مقدس نبی اکرم(ص) به معراج رفتند، بعد از اینکه آسمان ها را پشت سر گذاشتند به آسمان ششم رفتند، حجب را پشت سر گذاشتند و وارد آن جنت خاص شدند. در آن جا، در آن لقاء و ملاقات خاص هدیه ای که خدای متعال به نبی اکرم(ص) دادند نور حضرت صدیقه طاهره(س) بود که از طریق طعام بهشتی در آن مقام و در آن جنت منتقل به نبی اکرم(ص) شد. اینکه فرمود من بوی بهشت از صدیقه طاهره(س) می شنوم، منظور بهشت ما نیست. چرا که بوی بهشت ما که شامه نبی اکرم(ص) را جلب نمی کند.

در ادامه روایت اینطور آمده: انوار اهل بیت(ع) از آن وجود مقدس در عالم ما ساطع می شود. لذا در زیارت حضرت زهرا(س) داریم: «سَلََلت منها أنوار الأئمه و أرخیت دونها حجاب النّبوّة»(3) یعنی حقایق، بی حجاب نبوت به ایشان رسیده است. طبق این معنا ایشان بدون حجاب نبوت اسرار الهی را دریافت می کنند. از این جهت است که عبور از حجب ظلمانی که شرط رسیدن به مقام توحید است، ممکن نیست الا با فاطمه زهرا(س) که در اینصورت هم در دنیا و هم در آخرت این حجب ظلمانی از او خرق می شود.