روش کلاسداری - نکته های اجرایی قالب عددی (بخش دوم)

#آموزش_کلاسداری
#قالب_های_کلاسداری
##قالب_عددی

نکته های اجرایی (ادامه از قبل)
5- برای فعال کردن کلاس ، از دانش آموزان خواسته میشود که نمونه هایی برای هر مورد از شماره ها ارائه نمایند.
6- برای ایجاد انگیزه در مخاطب میتوان بعضی از شماره ها را به جلسه آینده ارجاع داد البته این روش باید درجایی باشد که دانش آموزان شوق ورغبت زیادی به شنیدن آن مطلب داشته باشند .
7- سعی شود در این روش برای ماندگاری مفاهیم دینی در ذهن مخاطب از عناوین کوتاه و روان استفاده شود.
مثلا فرشته سه جا می خندد وسه جا گریه می کند....  .
8-اگر بنا نبود که همه موارد را بیان کند حتما بگوید که در این باب مثلا 11 مورد وجود دارد که من 4 مورد آن را برای شما بیان می¬کنم.
9-اگر عدد را مشخص کرد به صورت کامل بیان کند وایین گونه نباشد که مثلا بگوید یکی را فراموش کردم.
10 – حتما روی عد دمورد نظر با عبارات مختلف مانور داده شود.
نمونه:
لِلصَّادِقِ علیه السلام عَلَى مَا ذَا َبنیتَ أمْرَکَ ، َ
 بحضرت صادق علیه السلام عرض کردند امرزندگی خود را بر چه چیز بنا کرده‏اى؟
 فَقَالَ عَلَى أَرْبَعَةِ أَشْیاءَ: فرمود بر چهار چیز:
1 - عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِی لَا یعْمَلُهُ غَیرِی فَاجْتَهَدْتُ ،
فهمیدم که عمل مرا دیگرى انجام نمیدهد پس بکوشش پرداختم.
2 - وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَی فَاسْتَحْییتُ
 دانستم که خداوند بر حال من اطلاع دارد پس خجالت کشیدم.
3 - وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِی لَا یأْکُلُهُ غَیرِی فَاطْمَأْنَنْتُ ،
فهمیدم روزى مرا دیگرى نخواهد خورد پس آرامش یافتم.
4 - وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِی الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ   ،
و دانستم بالاخره بسوى مرگ میروم بهمین جهت آماده آن شدم.