#انتخابات_ریاست_جمهوری

#شاخص_های_انتخاب


مرزبندی روشن و شفاف با دشمنان

یکی از شاخصها در اسلام این است[1] که باید مرزبندیها روشن و شفاف باشد[2] با کنایه حرف زدن و دو پهلو صحبت کردن برای مسئولین انقلاب اسلامی جایز نیست[3] چرا که دو پهلو صحبت کردن مسئولین و نخبگان علت غبار آلود شدن فضا می‌شود[4] و چه بخواهیم و چه نخواهیم این غبار آلودگی کمک به دشمن و فتنه است[5]  پرواضح است که در چنین فضایی شناخت حق و باطل دشوار می‌شود. نمونه عینی آن را می‌توان در فتنه سال 88 به وضوح مشاهده کرد. بودند مسئولین و نخبگانی که در این فتنه به صورت روشن و شفاف موضع گیری نمی‌کردند و سعی می‌کردند با رفتارهای محافظه کارانه و برای حفظ منافع شخصی از کنار این جریان عبور میکنند اما این کار باعث می‌شود قدر آن مسئول و نخبه پائین بیاید[6].



[1] - بیانات در دیدار اعضاى بسیجى‌ هیئت علمى دانشگاه‌ها 02/04/1389

مرزبندى شفاف با دشمنان انقلاب و دشمنان دین؛ اینها شاخص است. اگر کسى مرزبندى شفاف نمیکند، قدرِ خودش را کاهش میدهد؛ اگر گرایش پیدا میکند، از دائره خارج میشود. اینها آن مبانى و آن خطوط اصلى است.

[2] - بیانات در دیدارمردم بوشهر در روز میلاد امام على(علیه السلام) 05/04/1389

اسلام میگوید با دشمنان متعرض بایستى با قدرت برخورد کرد؛ باید مرزبندى روشن و شفاف با آنها به وجود آورد. اسلام میگوید فریب دشمنها را نباید خورد. این، خط روشن امیرالمؤمنین است؛ امروز هم ما همین خط روشن را احتیاج داریم.

[3] - بیانات در دیدار با اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى‌ 29/10/1388

دو پهلو زدن، از خواص، مطلوب نیست. خواص باید حرف را روشن بزنند و مطلب را واضح بیان کنند. این، مخصوص یک گرایش سیاسى خاص هم نیست. در داخل نظام اسلامى، همه‌ى گرایشهائى که در مجموعه‌ى نظام قرار دارند، اینها باید صریح مشخص کنند که بالاخره آن حمایتى که مستکبرین عالم میکنند، مورد قبول است یا مورد قبول نیست.

[4]-بیانات در دیدارمردم بوشهر در روز میلاد امام على(علیه السلام) 05/04/1389

خاصیت دوران فتنه - همان طور که بارها عرض کرده‌ایم - غبارآلودگى است، مه‌آلودگى است. نخبگان گاهى دچار خطا و اشتباه میشوند. اینجا شاخص لازم است.

[5] - بیانات در دیدار با اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى‌ 29/10/1388

دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگى فضاست؛ این کمک به رفع فتنه نیست، این کمک به شفاف‌سازى نیست. شفاف‌سازى، دشمنِ دشمن است؛ مانع دشمن است. غبارآلودگى، کمک دشمن است. این، خودش شد یک شاخص. این یک شاخص است: کى به شفاف‌سازى کمک میکند و کى به غبارآلودگى کمک میکند. همه این را در نظر بگیرند، این را معیار قرار بدهند.

[6] - بیانات در دیدار اعضاى بسیجى‌ هیئت علمى دانشگاه‌ها 02/04/1389

مرزبندى شفاف با دشمنان انقلاب و دشمنان دین؛ اینها شاخص است. اگر کسى مرزبندى شفاف نمیکند، قدرِ خودش را کاهش میدهد؛ اگر گرایش پیدا میکند، از دائره خارج میشود. اینها آن مبانى و آن خطوط اصلى است. حرکت انقلاب، حرکت روشنى است، حرکت رو به جلوئى است و این حرکت ان‌شاءاللَّه ادامه پیدا خواهد کرد. مقام معظم رهبری 2/4/1389