#انتخابات_ریاست_جمهوری

#شاخص_های_انتخاب


شجاعت و استقامت



یکی از شاخص های ضروری برای  انتخاب مسئولین کشور شجاعت
[1] و استقامت[2] است چرا که شجاعت و ترس مسئولین یک کشور می‌تواند ملت آن ها را ذلیل کند یا عزت بخشد[3]. تا امروز هرجا پیشرفتی داشته ایم ناشی از ایستادگی و استقامت بر ارزشها بوده است[4] پس باید مراقب بود با رأی ملت کسانی سر کار نیایند که در مقابل آمریکا و دشمنان نرمش نشان دهند[5] و در مقابل توپ و تشر دیگران خود را ببازد[6] و دست بالا ببرند[7]



[1] --دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‏ 24/9/1387

 از حقوق ملت، دفاعِ شجاعانه کردن یک شاخص است

[2] - بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم25/02/1392

کسانى سر کار بیایند که مصداق: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا»(8) باشند؛ اهل استقامت، اهل ایستادگى باشند؛ زرهى پولادین از یاد خدا و از توکل به خدا بر تن خودشان بپوشند و وارد میدان شوند.

[3] - دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‏ 24/9/1387

 در مقابل دشمن اگر مسئولین کشور احساس رعب و خوف بکنند، بر سر ملت بلاهاى بزرگ خواهد آمد. آن ملتهائى که ذلیل و مقهور دست دشمن شدند، عمده‌ى علت این بود که مسئولان - پیشروان قافله‌ى ملت - شجاعت لازم، اعتماد به نفس لازم را نداشتند. مقام معظم رهبری

[4] - بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌ 31/06/1383

من به عنوان انسانى که در جریان مسائل کشور از اول انقلاب تا حالا از نزدیک بوده‌ام، عرض مى‌کنم که پیشرفتهاى ما در همه‌جا، ناشى از ایستادگى و استقامت بر پایه‌ى ارزشها بوده است؛ هرجا که استقامت کردیم و بر مبانى خودمان پافشارى کردیم و از آن کوتاه نیامدیم و در مقابل تهدیدها خودمان را نباختیم، آن‌جا پیشرفت کرده‌ایم.

[5] - بیانات در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا 1376/02/17

اگر کسى از نامزدهاى ریاست جمهورى، کمترین نشانه نرمشى در مقابل امریکا، در مقابل دخالتهاى دولتهاى غربى،در مقابل تجاوزهاى فرهنگى و سیاسى بیگانگان نشان دهد، همه دنیا باید بدانند که ملت ما به چنین کسى قطعاً رأى نخواهد داد. مردم به کسى رأى مى‌دهند که بدانند در مقابل امریکا و افزون‌طلبیهاى دولتهاى متجاوز و پرتوقّع و خودکامه و کسانى که مى‌خواهند اراده خود را بر ملت ایران تحمیل کنند، خواهد ایستاد و نیز در مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه ایستادگى خواهد کرد.

[6] - بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ 1378/11/13

[نامزد ها] باید در مقابل توپ و تشر این و آن - خارجى، داخلى، زورگویان، قدرتمداران - شجاع باشد و دل خود را نبازد. کسى که دل خود را در مقابل توپ و تشر باخت، دستش هم براى امضا مى‌لغزد؛ پایش هم براى جلو رفتن مى‌لرزد؛ نمى‌شود به او اعتماد کرد.

[7] - بیانات در دیدار مردم بیجار  28/02/1388

کسانى با رأى ملت سر کار نیایند که در مقابل دشمنان بخواهند دست تسلیم بالا ببرند و آبروى ملت ایران را ببرند.